• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Behöver ett samlingslån balanzia eller advisa hjälp!

H

henke88

Gäst
Poäng: 0
Hej gott folk,

Behöver ett samlingslån nu då jag dragit på mig en massa småkrediter. Lånet Behöver vara på minst 50 000:- men runt 80-90 hade varit bättre för att verkligen kunna samla allt!

Förutsättningarna är:
22/11 försvinner min enda betalingsanmärkning ett "misslyckat utmätningsförsök"
risk på uc nu ca 19.2% gissar att den om en vecka rasar rejält till min fördel, under 10% kanske? som sagt inga andra anmärkningar men en del förfrågningar tyvär, senast i sept.
60k i blanco på uc. inkomst ca 290k

Hade tänkt prova advisa, men efter att ha surfat runt här verkar balanzia vara ett alternativ, vad tror/tycker ni jag har för förutsättningar och vilken väg ska jag gå?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Du ska gå igenom Lendo eller Advisa när din anmärkning försvunnit.
 
H

henke88

Gäst
Poäng: 0
Okej, tänkte på en annan sak, ska man söka på 100 000:- och kanske få det eller är det bättre att söka ett läge belopp som 70-80k? Vad jag förstått så erbjuder vissa långivare ibland ett lägre belopp men alla kanske inte jobbar på det sättet, eller ?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Balanzia riktar främst in sig på folk som har betalningsanmärkningar. Har du inga betalningsanmärkningar och ändå inte får låna av en vanlig bank så tror jag inte att Balanzia är så sugna heller.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Kom på en sak , kommer 15ff sätta stora käppar i hjulet måntro?

Det borde det göra. Har du tagit 15 krediter det senaste året så är det inte bra, och det är heller inte bra om det skulle vara så att du har sökt 15 krediter och inte fått någon beviljad. Så 15 ff bör vara negativt oavsett vad de resulterade i...
 
H

henke88

Gäst
Poäng: 0
Ökar risken för avslag dramatiskt om man söker på 120k istället för runt 90-100k? och ger alla långivare ett erbjudande om ett lägre belopp`?
 
H

henke88

Gäst
Poäng: 0
kollar advisa och deras sammarbetspartners betalningsföreläggande direkt vid ansökan? har ett föreläggande som försvinner imorgon eller på onsdag, värt att vänta med att göra ansökan eller är det inget de kollar på en gång?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp